wtorek, 28 marca 2017

Dzień 19.

  Coś mi się przysnęło przedwcześnie, więc opisuje ostatni dzień rano dnia następnego. W sumie nie ma co pisać, bo dzisiaj nie było żadnych rewelacji. Rano z 1,5 h spędziłem na czytanie maili, komentarzy do kodu, wyjaśnienia i ustalenia z PM-em, typu czemu zrobiłem coś dynamicznie, skoro mówiłem, że statycznie będzie prościej. Okazało się, że dynamicznie też nie było tak źle, a senior powiedział, że jestem uparty i kto w sumie podjął decyzję o dynamiczności. Pokazałem to w kodzie i że nie pisałem tego godziny, a nawet gdyby, to i tak były to moje darmowe nadgodziny.

  Resztę dnia spędziłem na kolejnym zestawie zadań z nowego projektu. Dodanie nowego atrybutu do istniejącej klasy, migracja, a później wykorzystanie go w kontrolerach i widokach. Na końcu okazało się, że zrobiłem refactor i cofnąłem połowę zmian, bo znalazłem abstract controller, gdzie ten kawałek kodu pasował. Kolejna poprawka to jakieś filtry i do tego też jest osobna encja, w której musiałem dodać nowy atrybut, migrację itd. Tym razem znowu trochę mieszania w back-endzie i we froncie, bo jak czegoś nie widzę, to znaczy że muszę szukać w kontrolerach javascriptowych. Coś mi się tam sypało z wyświetlaniem, ale to przez ślepotę i ręczne pisanie getterów i setterów zamiast skorzystać z PHPStorma, który by to zrobił za mnie. Wolę na razie, żeby nie zrobił, bo później nic nie będę umiał napisać bez IDE. Poprawki w filtrze zadziałały, poprawki w wyświetlaniu też, tylko aplikowanie tego filtra z nowym atrybutem jakoś nie działa, więc nad tym będę siedział od rana dnia następnego. Nie skończyłem też dwóch ostatnich podpunktów, więc to też plan na jutro.


P.S. Mój główny architekt gra w Arkadię, jeżeli czytają mnie znajomi arkadyjczycy. :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz