niedziela, 19 marca 2017

Dzień 11.

Znowu się zastanawiałem czy nie jestem na to za głupi, bo najpierw nie mogłem sprawdzić stanu checkboksa po stronie back-endu znanymi mi i znalezionymi w sieci sposobami, a później, gdy już dostałem rozwiązanie i się zawstydziłem, nie potrafiłem sobie poradzić z dokumentacją i innym problemem. Niby czytałem różne dokumentacje przez lata i jakoś to ogarniałem, a jednak dokumentacja do Symfony mnie zaskakuje. Co prawda, było to coś nowego, a więc korzystanie z QueryBuildera, czyli takiego niby ułatwienia zamiast pisania własnych własnych zapytań w DQL-u, ale wszystkie przykłady były na prostych obiektach (w materiałach z kursu też były podstawy, które pozwoliły mi tylko zacząć). Gdy doszło do zrobienia zapytania na dwóch encjach z dwoma warunkami to już się zapętliłem. W końcu mi senior pokazał jak się tam robi join na dwóch encjach, bo w rezultacie tego mi zabrakło, ale i tak mi było głupio, że poświęciłem ze 2 albo 3 godziny na 5 linijek kodu. Za to dowiedziałem się jak korzystać z var_dumpa w Symfony, tak żeby go sensownie podejrzeć, bo jakoś z kursu tego nie wyniosłem i pamiętam, że var_dumpy kończyły się białym ekranem. Okazało się, że w devtoolsach w przeglądarce trzeba zajrzeć do zakładki network i tam kliknąć w request, a następnie podgląd, bo Sf przy dumpie podczas POST-a, po prostu nic nie robi, jakby się nie kliknęło w przycisk w ogóle (przynajmniej w tym projekcie, bo tam jest ajax we front-endzie). To mnie bardzo uszczęśliwiło, bo wreszcie zobaczyłem co się dzieje z danymi, które obrabiam i nie jestem jak dziecko we mgle, które na oko coś tam programuje. Dzięki temu sprawdziłem czy poprawka pętli foreach, którą napisałem 2 dni temu, a która mogła przy większej ilości danych zalać pamięć, po zamianie na zapytanie w bazie w repozytorium danej encji, po prostu działa jak trzeba. To był drugi raz, gdy się tego dnia uśmiechnąłem i krzyknąłem: Niech żyje var_dump! A propos, zamiana var_dumpa na print_r, żeby ładniej wyglądało skończyła się tak, że przerywało mi muzykę, a podgląd w devtoolsach pojawiał się po 10 sekundach, więc trzeba na to uważać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz